A Magyar Posta jogszabályi kötelezettsége kizárólag arra terjed ki, hogy a küldeményeket a címzettekhez eljuttassa. A Társaság nem webáruház, hanem kézbesítési szolgáltató, így a megrendelt csomagok tartalmáról sem neki, sem munkatársainak nincs és nem is lehet információja. Sem a megrendelést, sem az erről szóló dokumentációt nem látja, nem is láthatja. A küldemények tartalmának vizsgálata a megrendelő joga és felelőssége, akinek lehetősége van az átvételt megtagadni. Ezért a Magyar Posta elhatárolódik attól, a napokban felerősödő, a médiában megjelent hamis állítástól, hogy az ún. „kamu csomagok“ tartalmához bármiféle köze lenne.

Társaságunk ugyanakkor fontosnak tartja a munkatársak és ügyfelek közötti bizalmi kapcsolatot, mely vállalatunk több, mint 150 éves tradíciójának része, ezért minden olyan visszaélést kivizsgál, amely kapcsán a nevével, vagy szolgáltatásával visszaélnek és károsítják ügyfeleit.

A tapasztalt jelenség elkerülése érdekében javasoljuk tisztelt ügyfeleinknek – ahogyan a sajtóban megjelenetnél részletesebben kifejtettük -, hogy webes rendeléseik során minden esetben győződjenek meg arról, hogy megbízható webáruházból rendelnek-e. Ehhez támpontul szolgálhatnak az eladó értékelései. Megrendelés előtt javasoljuk továbbá elolvasni az adott webáruház Általános Szerződési Feltételeit, Gyakran Ismételt Kérdéseit, különösen a reklamációra, visszaküldésre vonatkozó fejezeteket. Amennyiben mindezek ellenére valaki „kamu csomagot“ kap, a rendőrséghez vagy a fogyasztóvédelemhez szükséges fordulni.
(MTI-OTS)